INDERSIDEN

Indersiden er Spillerforeningens fodboldmagasin.  Indersiden bliver brugt som fagligt debatforum for de emner, der er oppe til diskussion i fodboldens verden. Det kan være fodboldspilleres særlige forhold, deres præstationer, deres karrierer som helhed og lignende.

Magasinets styrke er, at det kan komme tættere på spillerne end andre medier, fordi bladets redaktion er i direkte kontakt med spillerne til daglig.

Indersiden bliver udgivet fire gange om året. Bladet er på sin 27. årgang i 2015 og har i årenes løb udviklet sig fra et lille fodboldblad forbeholdt fodboldspillere til et mangfoldigt fodboldmagasin for det brede publikum.

Udover fodboldfolket modtager Superligafanklubberne bladet, men også flere af de mindre fanklubber får det tilsendt. DBU og alle dets lokalunioner samt de danske sportsjournalister modtager også Indersiden.

Indersidens chefredaktør, Dan Hirsch Sørensen, har selv en fortid som professionel i blandt andet Vejle Boldklub og er uddannet journalist. Bladets øvrige redaktion består af Spillerforeningens Presse- & kommunikationschef, Magnus Hviid, og kommunikationsmedarbejderne Andreas Lauridsen og Michael Hehr.

Abonner på Indersiden via Issuu – følg linket og klik ’follow’.

SENESTE UDGIVELSER

Indersiden 16-4

Store interviews med Rasmus Würtz, Thomas Kahlenberg og Mathias Zanka Jørgensen.

Indersiden 16-3

Line Røddik om provokerende ros, Martin Vingaard og skiftet til Tampa Bay Rowdies og Bjelland om at være isoleret fra truppen. Det og meget mere i 16-3.

Indersiden 16-2

Læs om Allan Gaardes sidste skridt som spiller. Kristian Bach Baks kamp for karrieren. Debat om kvindefodbold. Læs om det hele i dette nummer af Indersiden.

Indersiden 16-1

Læs om Christian Eriksen, Morten Olsen, Pierre Kanstrup, fokus på kvindefodboldens haltende image og meget mere.

Indersiden 15-4

Pernille Harder vil være verdens bedste. Nicolai Jørgensen lærte, hvad fodbold handler om i Tyskland. David Boysen vil mere end 1. division. Årets Hold er udtaget. Læs om det hele i dette nummer.

Indersiden 15-3

Læs om Christian Poulsens tanker om det at være professionel fodboldspiller, Jesper Grønkjær snakke omkring fankultur og fodboldens nye fyord "lærepenge".

Indersiden 15-2

Hvordan er sammenhold med til at give individualisterne plads? Hvorfor mener Troels Bech, at en god trup er en kærlighedsrelation? Og hvilken rolle spiller kulturbærere i en trup ifølge Augustinussen?

Indersiden 15-1

Læs om Erik Rasmussens tanker om det at være træner, de mange svenskere i Randers, Christian Schulz, som mener fodboldspillere skal give mere af sig selv og Osama Akharraz til en snak om fortid og fremtid.

Indersiden 14-4

Læs om Spillernes Officielle Kåringer, Christian Poulsens tanker om albuestødet på Emiliano Marcondes og den prisvindende træneruddannelse Spartans FB.

Indersiden 14-3

Hvordan var det for spillerne at være en del af sammenholdet i 'Forligsen'? Skal fodboldspillere sige undskyld? Og hvad tænkte Thomas Dalgaard om sin offensive strategi, da han skiftede til Heerenveen?

Indersiden 14-2

Læs om psykiske lidelser, der er udbredt problem i fodboldverden. Vi sætter fokus på FIFPros studie herom, mens Martin Borre fortæller, hvordan han forberedte sig til sin anden karriere.

Indersiden 14-1

I dette nummar af Indersiden har vi blandt andet talt med Christian Eriksen, William Kvist og Erik Sviatchenko. Vi har også talt med en række af de AaB-spillere, der uddanner sig sideløbende med fodbolden.

Indersiden 13-4

I Indersiden 13-4 sætter vi fokus på de spillere, der har gjort sig særligt bemærket i 2013. De spillere tæller bl.a. Pierre-Emile Højbjerg, der i et gribende interview dedikerer prisen som Årets Talent til sin kræftramte far.

Indersiden 13-3

Dette nummer af Indersiden fokuserer i høj grad på en fodboldens vigtigster parter, nemlig fansene. Hvordan er det at være forfulgt af egne fans? Det er et af de emner, vi tager op.

Indersiden 13-2

I Indersiden 13-2 kan du møde Henrik Tømrer, Per Krøldrup, Tobias Mikkelsen og Mikkel Beckmann. Derudover sætter vi i dette nummer også fokus på kunstgræs såvel som bruge af medicin i fodboldens verden.

Indersiden 13-1

I Indersiden 13-1 er der bl.a. fokus på unge talenter, der forsøger sig i udenlandske klubber. I den forbindelse har vi talt med Viktor Ficher, Viktor Fischers far samt Simon Kjær, som hver i sær fortæller om deres oplevelser.