18. 11. 2005

Josephine Touray leder i Håndbold Spiller Foreningen

Josephine Touray vil som ny daglige leder profilere Håndbold Spiller Foreningen og fortsætte arbejdet med at fremme håndboldspillernes interesser.

Håndbold Spiller Foreningen har netop ansat Josephine Touray som ny daglig leder i foreningen. Hun får derfor sin daglige gang på Spillerforeningens kontor i Pilestræde, idet Håndbold Spiller Foreningen og Spillerforeningen har fælles kontoradresse.

Josephine Touray, der ind til nu har opnået 90 A-landskampe for Danmark og tidligere har spillet ligahåndbold for bl.a. Kolding IF og Ikast/Bording EH, slår nu sine håndboldmæssige folder i FCK Håndbold. Sideløbende med dette er hun i gang med en HA Jur.-uddannelse på Syddansk Universitet, som hun forventer at afslutte i sommeren 2006.

"Vi glæder os til samarbejdet med Josephine og er overbevist om, at hun, i kraft af sin lange karriere og store håndboldmæssige viden, er den helt rigtige profil til at fortsætte Rasmus’ store arbejde og bringe foreningen videre til glæde for alle elitehåndboldspillere", udtaler Torsten Laen, der, udover at passe karrieren i GOG/Svendborg TGI og på landsholdet, er formand for Håndbold Spiller Foreningens bestyrelse.

"Håndboldspillere får løbende behov for kompetent rådgivning i stadig flere forskellige sammenhænge, og vi skal derfor have styrket Håndbold Spiller Foreningens position yderligere. Jeg glæder mig meget til at komme i gang med dette arbejde, og ikke mindst til at være med til at varetage elitespillernes interesser og gøre en forskel", siger Josephine Touray om de nye udfordringer.

Josephine afløser Rasmus N. Haagensen, der er fratrådt stillingen i forbindelse med et håndboldmæssigt skifte til AaB Håndbold.