08. 09. 2005

Triatlet som DEF-formand

Torbjørn Sindballe, som vandt VM 2004 i triatlon, er valgt som formand for DEF, Danske Elitesportsudøveres Forening. Torbjørn skal nu tegne DEF, som overordnet repræsenterer spillerforeningerne og individuelle elitesportsudøvere.

DEF's nyvalgte formand er den 28-årige professionelle triatlet Torbjørn Sindballe, der i høj grad brænder for at forbedre vilkårene for danske elitesportsudøvere.

Torbjørn er ikke ubekendt med at skulle tale de aktives sag, i og med, at han har bestredet hvervet som aktivrepræsentant for det danske triathlon landshold i mange år.

Torbjørn Sindballe udtaler:

- Jeg synes det er vigtigt, at de aktive har en organisation, der er deres egen og som kan give et kvalificeret med- og modspil til idrættens organisationer, både på de politiske og de  faglige områder. Det er vigtigt at signalere, at  udøverne kan få støtte hos DEF og de forskellige spillerforeninger i de udfordringer, som de møder i dagligdagen.

- Samtidig brænder jeg for alle dem, der ligesom jeg selv, ligge liv og sjæl i at blive exceptionelt gode til det, de laver.

Spillerforeningen ser frem til samarbejdet med DEFs nye formand. Spillerforeningens direktør og bestyrelsesmedlem i DEF, Mads Øland, siger:

- DEF er en vigtig organisation for fodboldspillerne, fordi DEF kan tage fat på overordnede problemer med en styrke, som Spillerforeningen ikke kan mønstre alene. Torbjørn har været involveret i DEFs bestyrelse længe, og han vil helt sikkert blive en rigtig god og synlig repræsentant for DEF.

Profil:
Navn: Torbjørn Sindballe
Fødselsdato: 21. oktober 1976
Uddannelse: Er indskrevet på Institut for Idræt på Københavns Universitet, har også læst sociologi. Mangler dog stadig nogle fag, både på idræt og sociologi. Studierne er sat på "stand-by", idet han pt er fuldtidsprofessionel triathlet.
Udvalgte resultater: VM sølv 2002, EM guld 2003, VM guld 2004.

Torbjørn Sindballe udtaler:

Profil:
Navn: Torbjørn Sindballe
Fødselsdato: 21. oktober 1976
Udvalgte resultater: VM sølv 2002, EM guld 2003, VM guld 2004.