31. 08. 2006

Direktøren satte Wieghorst

Kampagne imod racisme stillede med to hold i DHL-stafetten, hvor de opnåede flotte tiderDe professionelle fodboldspillere løb forrest i kampen mod racisme og diskrimination ved DHL-stafetten i går i Fælledparken. Løbet var en del af kampagnen Giv racismen det røde kort. Der blev ikke delt røde kort ud, men der blev kæmpet mod uret på den fem kilometer lange tur.

I dagens anledning var Asbjørn Sennels, Jonathan Richter, Thomas Kristensen, Thomas Lindrup og Mads Øland fælles om at skulle slå modstanderne på hold nummer 2 med Morten Wieghorst, Søren Krogh, Esben Hansen, Martin Borre og Simon Christensen.

Hold 2 blev allerede sat en del tilbage tidsmæssigt i starten af løbet, da Esben Hansen ved sin overtagelse af depechen havde placeret sig på den forkerte side af barrieren. Det resulterede i en start, hvor Esben Hansen måtte forcere sin forhindring for derefter at begive sig ud på ruten. Med en samlet tid på 1.47.51 kom Thomas Lindrup og co. ind godt to minutter før modstanderne.

De to hold sluttede på en fin 22. og 36. plads af de 989 hold der deltog.

”Racismen findes i europæisk fodbold – det gør den også i Danmark. Derfor er det nødvendigt at vi alle markerer os mod de ubehagelige tendenser. Fodbold er kampen om bolden ikke hudfarven”.
Morten Wieghorst, ambassadør Giv racismen det røde kort, cheftræner FCN

Kampagnen kommer på banen igen ved FIFA´s Fair Play dag den 20. - 25. september med aktiviteter i samtlige SAS-liga kampe og markeringer i 1. og 2. division derefter.

Kampagnen bliver til i et samarbejde mellem Spillerforeningen og MIXeurope.

Yderligere oplysninger om kampagnen kan fås hos:
Simon Christensen, projektleder, Giv racismen det røde kort
mobil 51 20 54 08

Følg med på:
www.stopracismen.dk
www.mixeurope.dk
www.spillerforeningen.dk

De to hold sluttede på en fin 22. og 36. plads af de 989 hold der deltog.

Morten Wieghorst, ambassadør Giv racismen det røde kort, cheftræner FCN

Kampagnen bliver til i et samarbejde mellem Spillerforeningen og MIXeurope.

Yderligere oplysninger om kampagnen kan fås hos:
Simon Christensen, projektleder, Giv racismen det røde kort
mobil 51 20 54 08