07. 11. 2006

Spillerforeningen tager ordet på Krystalnatten

Den 9. november markeres dagen for Krystalnatten i 1938, og Spillerforeningen vil være repræsenteret i form af kampagnen Giv Racismen Det Røde Kort.Sig nej til racisme, antisemitisme og nazisme. Det er budskaberne, når talerstolen bliver indtaget af diverse talere på Rådhuspladsen den 9. november. Spillerforeningen vil give sit bidrag i debatten ved direktør Mads Øland, der stiller sig på skamlen for at fortælle om arbejdet med at bekæmpe racisme i dansk fodbold.

Initiativet til at minde Krystalnatten er en god lejlighed til at huske os på, at vi bliver nødt til konstant at forholde os til fremmedhad og racisme for at holde det fra livet. Fodboldspillere er idoler for mange af Danmarks børn og unge, og derfor synes jeg, det er på sin plads, at Spillerforeningen fortæller om, hvordan vi forsøger at bekæmpe racisme i fodboldens dagligdag,”  siger Mads Øland.

Arrangementet starter på Rådhuspladsen kl. 17.45 med stemningsfuld musik og en velkomst. Kl. 18 vil Mads Øland træde på talerstolen, og efter ham forskellige talere og musikere være med til at sætte deres præg på begivenheden. Udover arrangementet på Rådhuspladsen vil der over hele landet blive holdt taler og fakkeltog for at mindes de frygtelige begivenheder den 9. november 1938.

Blandt arrangørerne til Krystalnatten 2006 er LO, hvor Spillerforeningen er medlem og derudover står en række andre fagforeninger og fredsorganisationer bag initiativet.

Læs mere om initiativet:

Læs mere om Krystalnatten i 1938:

http://en.wikipedia.org/wiki/KristallnachtSig nej til racisme, antisemitisme og nazisme. Det er budskaberne, når talerstolen bliver indtaget af diverse talere på Rådhuspladsen den 9. november. Spillerforeningen vil give sit bidrag i debatten ved direktør Mads Øland, der stiller sig på skamlen for at fortælle om arbejdet med at bekæmpe racisme i dansk fodbold.

Læs mere om initiativet:

Læs mere om Krystalnatten i 1938: