13. 09. 2007

Håndboldspillere og fodboldspillere kæmper side om side

Håndbold Spiller Foreningens formand Torben Vinther bakker op om Spillerforeningens retssag mod DBU. For håndboldspillerne står der nemlig også meget på spil.Det er ikke blot fodboldspillere, der har meget på spil i Spillerforeningens retssag mod DBU. Derfor har Håndbold Spiller Foreningen valgt at indtræde som såkaldt biintervenient for at være med til at sikre, at Spillerforeningen får medhold.

Bo Spellerberg forklarer i en pressemedddelelse fra HSF:

”Hvis denne sag ikke vindes af Spillerforeningen, er det vanskeligt at se, hvordan professionelle idrætsudøvere med ro i sindet kan indgå kontrakter – reelt vil det nationale forbund kunne indføre ændringer efter behag, også med tilbagevirkende kraft, hvorved spillerens ansættelsesvilkår kan ændres markant – det er en usikkerhed Østre Landsret bør sikre ikke skal opstå.”*

HSF's formand Torben Vinther understreger i samme pressemeddelelse, at han anser overenskomster som det naturlige middel til at regulere arbejdsforhold i Danmark:

"Det må være indlysende, at det skal være arbejdstager og arbejdsgiver, der skal fastsætte de vilkår, som ansættelserne skal finde sted efter."

Bo Spellerberg forklarer i en pressemedddelelse fra HSF: