13. 09. 2007

LO beder DBU respektere spillereglerne

I dagens retsmøde i Østre Landsret var turen kommet til LO, der er blandt de mange støtter i Spillerforeningens retssag mod DBU.Hos LO har man fuld forståelse for Spillerforeningens retssag mod DBU, og sekretær Harald Børsting rettede i dag en kritik imod DBU:

"Jeg forventer, at landsretten underkender DBU’s indgriben i eksisterende overenskomster. Spillerforeningens overenskomst er nøjagtig lige så gyldig som enhver anden overenskomst, og her ville det være komplet utænkeligt, at en tredje part kunne gribe ind og begynde at underkende regler om feriepenge og lignende, sådan som DBU har gjort. DBU forsøger at fastholde et arbejdsmarked, som vi i det øvrige samfund forlod for mere end 100 år siden," siger Harald Børsting i en pressemeddelelse.

LO er lige som Håndbold Spiller Foreningen biintervenient i Spillerforeningens retssag og repræsenterer i sit daglige virke 17 af de største fagforbund i Danmark, hvoraf Spillerforeningen udgør det mindste medlem.Hos LO har man fuld forståelse for Spillerforeningens retssag mod DBU, og sekretær Harald Børsting rettede i dag en kritik imod DBU: