16. 10. 2007

Spillerforeningen afviser at diktere nomineringer

Birger Peitersens fodboldekspert udtalte i går til DR Sporten, at han ikke mener, at det skulle have været muligt at nominere Christian Poulsen til Årets Fodboldspiller. Formand Thomas Lindrup svarer på kritikken.De danske fodboldspillere har nomineret Christian Poulsen. Det synes Birger Peitersen ikke, de danske fodboldspillere skulle have haft mulighed for.

Men formand for Spillerforeningen, Thomas Lindrup, forklarer:

- Vi vil i Spillerforeningen ikke diktere, hvem vores medlemmer skal kunne nominere til Årets Fodboldspiller ved at pille enkelte navne ud af nomineringen. Det ville jo ganske enkelt være valgfusk. I Spillernes Officielle Kåringer er det fodboldspillerne, der afgør, hvem der fortjener at blive nomineret.

Thomas Lindrup forklarer videre, hvad han mener, der er baggrunden for Christian Poulsens nominering:

- De danske fodboldspillere har bedømt et helt fodboldår og derudfra bestemt, at Christian Poulsens bedrifter for Sevilla FC, der har vundet UEFA Cuppen, den spanske Super Cup, kvalificeret sig til Champions League og en tredjeplads i Primera Division, gør ham til en værdig kandidat til trods for sit fejltrin.De danske fodboldspillere har nomineret Christian Poulsen. Det synes Birger Peitersen ikke, de danske fodboldspillere skulle have haft mulighed for.

Men formand for Spillerforeningen, Thomas Lindrup, forklarer: