18. 09. 2007

Study4Player ny trend blandt fodboldspillere

B.T. har opstøvet en række af danske fodboldspillere, der har glæde af Spillerforeningens nye uddannelsesprojekt, Study4Player. Det er blevet moderne at uddanne sig, viser artiklen.I maj startede Spillerforeningen Study4Player for at give blandt andre fodboldspillere bedre mulighed for at uddanne sig. Og projektleder Jens Francks telefon har været rødglødende, fordi noget tyder på, at det er blevet vældig populært at bruge ventetiden på bøger i stedet for Playstation.

Anders Nøhr, der har startet på en master i økonomi på Århus Universitet udtaler til B.T.:

På de videregående uddannelser er du jo bare et navn og et nummer i køen, og det kan være svært at overskue. En fodboldspillers ugeplan er jo aldrig den samme, men med Study4Player bliver der endelig taget nogle individuelle hensyn. Vi må jo erkende, at hjernemusklerne ikke bliver misbrugt i vores erhverv, og fodboldkarrierer varer jo ikke evigt,« siger Anders Nøhr.

Minister hylder projektet

Også videnskabsministeren Helge Sander er begejstret for Study4Player. Han opfordrer i B.T. klubberne til at bakke op om spillernes uddannelse:

Jeg håber, at klubberne er opmærksomme og engagerer sig. Samtidig vil det begynde at smitte af på holdkammeraterne, når en spiller begynder at studere ved siden af fodbolden. Lige præcis det kan motivere de spillere, som normalt ikke ville bekymre sig om uddannelse, til at begynde. Så hvis de to ting spiller sammen, kan det hurtigt blive almindeligt at tænke i de baner.”I maj startede Spillerforeningen Study4Player for at give blandt andre fodboldspillere bedre mulighed for at uddanne sig. Og projektleder Jens Francks telefon har været rødglødende, fordi noget tyder på, at det er blevet vældig populært at bruge ventetiden på bøger i stedet for Playstation.

Minister hylder projektet