04. 09. 2008

Ny uddannelsesguide til Spillerforeningens medlemmer

Mange fodboldspillere har allerede fået øjnene op for vigtigheden af at have forberedt sig på et liv efter sporten. Men hvordan får man, i en travl hverdag, plads til både fodbold og uddannelse?I en ny overskuelig og letlæselig bog, der hedder ”Sport og Uddannelse”, giver elitesportsudøvere gode råd og tips til, hvordan du kan kombinere dit travle træningsprogram med en krævende uddannelse. På den måde kan du få succes med begge dele, selv om kravene til både din uddannelse og fodbolden stiger.

Med en fornuftig uddannelsesplan er det ikke noget problem at få tid til undervisning og lektielæsning – og samtidig satse 100% på fodbolden. Og for mig er det vigtigt at kunne sikre fremtiden ved at tage en uddannelse sideløbende med fodboldkarrieren.” - Leon Jessen, fodboldspiller og studerende på akademiuddannelsen.

Bogen, der er udgivet i samarbejde mellem Syddansk Universitetsforlag, Syddansk Elite og Study4Player, er fuld af opskrifter på, hvordan unge kan tage en uddannelse og samtidig satse på deres sport. En del af bogen er gode råd fra 21 elitesportsfolk, der selv kombinerer deres sport med en uddannelse, bl.a. håndboldspillerne Cecilie Leganger, landsholdsbokseren Bilal al-Issa og flere fodboldspillere, bl.a. Emil Ousager og Leon Jessen.

Sportsfolkene, der giver gode råd i bogen, har alle lært på den hårde måde, hvordan man kan planlægge sig igennem et studie. Mange af dem bruger mere end 20 timer om ugen + transport på deres sport, og alligevel får de tid til lektier, opgaver og eksamener.

Bogens forfattere, Jens Høyer-Kruse og Jens Franck, har begge vejledt et utal af sportsfolk på Syddansk Universitet. Jens Franck er nu rådgiver for flere end 75 elitesportsfolk i projektet Syddansk Elite, der hjælper dem med at kombinere sport og uddannelse. I projektet Study4Player har han vejledt mere end 100 sportsudøvere.

Medlemmer af spillerforeningen kan få tilsendt bogen gratis ved at sende en mail til mail@spillerforeningen.dk.

Kontakt Spillerforeningen for at få mere at vide om eller tilmelde dig Study4Player.