09. 12. 2009

Årets Fodboldfest 2009

Spillerforeningen afholdt mandag den 7. december Årets Fodboldfest i festlige rammer på Radisson SAS Scandinavia Hotel i Århus. Foto © Anders Kjærbye.

I løbet af aftenen blev årets kårede både afsløret og hyldet. Simon Kjær løb med prisen som Årets Talent, Jacob Poulsen blev Årets Spiller i SAS-ligaen, og på damesiden fik Brøndbys Mia Brogaard prisen for Årets Kvindelige Fodboldspiller.

Disse kåringer var i dagene op til festen allerede blevet offentliggjort på DR, men dette var ikke tilfældet for profilerne i divisionerne, der blev afsløret til selve festen. Avartas bomber Niels-Peter Kjølbye løb med prisen i 2. division Øst, Hobros Danilo Arrieta tog sig af prisen i 2. division Vest, og Henrik Madsen fra Næstved fik æren i 1. division.

Derudover blev Giv Racismen Det Røde Kort-prisen også uddelt, der i år gik til både ambassadøren Bajram Fetai samt Brøndbyfans mod Racisme.

Spillerforeningen vil gerne takke alle for en hyggelig og festlig aften og ser frem til et spændende fodboldår i 2010.

Nedenfor kan ses billeder fra festen

Foto © Per Kjærbye

Gæsterne ankommer og nyder en velkomstdrink inden middagen.

Glade og forventningsfulde gæster.

Stemningen var bestemt i top til Årets Fodboldfest.

Også et juletræ var der blevet plads til.

Mia Brogaard modtog prisen som Årets Kvindelige Fodboldspiller efter sit gennembrud på Brøndbys midtbane.

Vinderen af  Årets Profil i 1. division Henrik Madsen fra Næstved.

Vinderne som Årets Profil i hhv. 2. division Øst og Vest Niels-Peter Kjølbye fra Avarta og Danilo Arrieta fra Hobro samt Kim Sangild fra Green Wind Energy i midten.

Konferencier Dan Hirsch Sørensen og Niels-Peter Kjølbye fra Avarta.

Bajram Fetai og Louise og Jonathan fra Brøndbyfans mod Racisme modtog Giv Racismen Det Røde Kort Prisen for deres indsats mod racisme og diskrimination.

Giv Racismen Det Røde Korts nye kulturambassadør Søs Fenger.

Søs Fenger gjorde, hvad hverken Årets Profiler i 2. eller 1. division formåede – hun scorede på det opstillede show-mål.

Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, scorede på de første to forsøg til sine kollegers store frustration, der nu kan se frem til gentagen hoveren. Her misser han heldigvis sit hælspark

Nedenfor kan ses billeder fra festen

Foto © Per Kjærbye

Gæsterne ankommer og nyder en velkomstdrink inden middagen.

Glade og forventningsfulde gæster.

Stemningen var bestemt i top til Årets Fodboldfest.

Også et juletræ var der blevet plads til.

Vinderen af  Årets Profil i 1. division Henrik Madsen fra Næstved.

Konferencier Dan Hirsch Sørensen og Niels-Peter Kjølbye fra Avarta.

Giv Racismen Det Røde Korts nye kulturambassadør Søs Fenger.