23. 02. 2009

FC Amager ønsker at gennemføre en lønnedgang

Økonomiske problemer i FC Amager har fået ledelsen til at kontakte Spillerforeningen med ønsket om, at forhandle rammerne for en generel lønreduktion inspireret af Kolding FC, der i starten af året gennemførte en lønreduktion på 20 pct. Foto © Per KjærbyeFC Amager har gennemgået en hård økonomisk periode, hvor indtægterne har svigtet og investorerne har trukket sig. Klubbens ledelse har varslet overfor sine spillere, at der kæmpes for at sikre en rentabel drift, og at likviditeten er meget presset. Derfor ønsker klubben nu at gå i dialog med Spillerforeningen, der på spillernes vegne skal drøfte en mulig løsning, som skal sikre klubben på længere sigt.

Spillerforeningen vil gerne hjælpe FC Amager med at forhandle en aftale mellem klubben og spillerne på plads, men kræver at se et bæredygtigt forslag, der sikrer klubbens videreførelse på længere sigt. Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland udtaler:
”Hvis spillerne skal gå med til en løsning, som indebærer en lønreduktion i løbende kontrakter, kræver det, at de kan se frem mod en to- til treårig solid løsning. Det skal være fordi man skaber noget blivende, ligesom man har set i Silkeborg, Herfølge og forhåbentligt nu også i Kolding. Nu går vi seriøst ind i debatten med klubben, så må vi se, hvordan det udvikler sig.”