29. 07. 2009

OPDATERET: Mange nye kontrakter som følge af FIFPro Tournament

FIFPro-turneringen for arbejdsløse fodboldspillere har allerede vist sig som en succes for en række europæiske spillere, der har skrevet kontrakter med nye klubber. Også danskerne er i høj kurs.Især det portugisiske hold har, selvom det sluttede på en sjetteplads, profiteret af eksponeringen med hele fem spillere, der bare 14 dage efter turneringen har skrevet under på nye kontrakter.

Midtbanespilleren Nicolaj Mikkelsen er indtil videre den ene danske spiller, der har spillet sig til en ny kontrakt, da FC Roskilde nu nyder godt af hans færdigheder. Men samtidig har både danske og udenlandske klubber vist stor interesse for flere af de danske spillere, og en række af disse er nu i gang med både prøvetræninger og kontraktforhandlinger. Måske ligeså vigtigt har spillerne fået vist overfor trænere både herhjemme og i udlandet, at de er klar på mere:

De spillere, vi har haft med til Cannes, har alle sammen det tilfælles, at de har grebet om problemets kerne og aktivt gjort noget for at komme videre. Og det er noget, der er blevet bemærket herhjemme blandt landets trænere. Derudover har spillerne fået en unik eksponering overfor en lang række udenlandske klubber og er blevet testet på et højt, højt niveau mod klassemodstandere, hvilket betyder, at de nu helt oppe i gear,” siger det danske holds træner, Kresten Blæsild.

Frankrig løb med trofæet via en finalesejr over Danmark efter 1-1 i den ordinære kamp og 4-3 i straffesparkskonkurrencen. Det danske hold havde inden da spillet en flot turnering og havde, ifølge Kresten Blæsild, turneringens bedste spiller i Jeppe Brandrup, som han ser superligapotentiale i.

OPDATERET:
Træner Kresten Blæsild er ikke den eneste, der har set potentialet i Jeppe Brandrup, der i dag har skrevet under på en 3-årig aftale med Lyngby BK. Sportschef i klubben, Birger Jørgensen, udtaler til klubbens hjemmeside:

"Jeppe er ved at nå den rette alder som fodboldspiller og passer fint i forhold til vores trup sammensætning, så vi forventer os meget af denne aftale, og længden af aftalen matcher ligeledes i forhold til at bygge et hold, der har SAS Liga-potentiale."

Du kan se hele den danske trup her.

OPDATERET:

Du kan se hele den danske trup her.