10. 12. 2010

Årets Fodboldfest 2010

Spillerforeningen afholdt onsdag den 8. december Årets Fodboldfest i festlige rammer i Hal D i København. Se billeder fra festen her. Foto © Anders Kjærbye.I løbet af aftenen blev vinderne af Spillerforeningens Officielle Kåringer både afsløret og hyldet. William Kvist blev Årets Spiller i Superligaen, Christian Eriksen løb med prisen som Årets Talent, og Peter Graulund fik æren i 1. division. Førstnævnte blev kidnappet til FCK'ernes egen afslutning og kørt ind i hallen, hvor festen blev afholdt til kollegernes hyldest.

Disse kåringer var i dagene op til festen allerede blevet offentliggjort på DR, men dette var ikke tilfældet for profilerne i 2. Division, der blev afsløret under selve festen. Emil Dyre, midtbanespiller i B93, løb med prisen i 2. division Øst, og Aarhus Fremads Peter Rask Jensen tog sig af prisen i 2. division Vest. På damesiden modtog Line Røddik prisen som Årets Kvindelige Fodboldspiller 2010.

Derudover blev Giv Racismen Det Røde Kort-prisen også uddelt, der i år gik til Bjarne Pedersen fra YCN (Your Choice – Netværk for unge).

Spillerforeningen vil gerne takke alle for en hyggelig og festlig aften og ser frem til et spændende fodboldår i 2011.

Du kan se alle billederne fra festen her.

Du kan se alle billederne fra festen her.