13. 10. 2010

Afstemningen til FIFA/FIFPro World XI 2010 er nu også i gang i Peru

Afstemningen til dette års FIFA/FIFPro World XI er nu også nået til det Sydamerikanske kontinent nærmere betegnet Peru. Den peruvianske spillerforening, SAFAP, stod for uddelingen af stemmesedlerne til spillerne fra den peruvianske 1. og 2. division.

Foto © FIFPro

Det var spillerne fra Atlético Minero, Universidad San Marcos og Acosvinchos, som fik æren af at være de første peruvianske spillere, som fik lov til at stemme til FIFA/FIFPro World XI 2010.

Spillerne var meget glade for, at de kunne få lov til at stemme til dette års FIFA/FIFPro World XI, ” sagde Renzo Sanguinetti på vegne af den peruvianske spillerforening.

Det er første gang, at de peruvianske 2. divisions spillere har fået lov til at deltage i afstemningen, da det ikke har været muligt under de tidligere fem udgaver af World XI grundet logistik. Men dette år gik det hele op, og spillerne modtog deres stemmeseddel. I følge Sanguinetti udviste spillerne stor entusiasme, da de udfyldte sedlerne.

Sanguinetti og hans kolleger fra SAFAP vil fortsat besøge de peruvianske klubber og dermed give alle professionelle spillere, fra landets to bedste rækker, muligheden for at stemme til FIFA/FIFPro World XI 2010.

Det var, som annonceret tidligere, Barcelonas stjerneangriber, Lionel Messi, som var den første spiller, der afgav sin stemme til dette års FIFA/FIFPro World XI 2010.

Resultatet af afstemningen bliver annonceret mandag den 10. januar 2011 til FIFA World Player Gala, som finder sted i Zürich, Schweiz.

Foto © FIFPro