17. 08. 2010

FIFPro Division Americas organiserer deres egen FIFPro Tournament

FIFPro Division Americas offentliggjorde under et møde i Costa Rica den 3. og 4. august, at de ligesom deres europæiske kollegaer vil organisere en fodboldturnering for spillere uden kontrakt. Den første turnering vil blive afholdt i januar 2011.

Foto © FIFPro

FIFPro vil dermed skabe en speciel begivenhed, hvor transferfrie fodboldspillere kan fremvise deres talent i håbet om at underskrive en ny kontrakt. Det europæiske modstykke, FIFPro Division Europe, har afholdt sin turnering de sidste seks somre med stor succes, idet at mere end 50 procent af de deltagende spillere har fået en ny kontrakt enten i deres hjemland eller i udlandet.

Montevideo, hovedstaden i Uruguay, vil blive første værtsby som skal afholde turneringen. Fem spillerforeninger har allerede tilmeldt sig turneringen: AFA (Argentina), Fenapaf (Brasilien), SIFUP (Chile), SAFAP (Peru) and MUFP (Uruguay).

Spillerforeningen har desuden opnået en finaleplads i 2009 og endte som nummer fem i årets stærkt besatte turnering for europæiske transferfrie spillere.

Foto © FIFPro