21. 01. 2010

FIFPro Tournament for transferfrie spillere afholdes 17.-18. juli i Holland

Den 17.-18. juli får en række spillere endnu engang muligheden for at holde formen ved lige og muligheden for at spille sig til en ny kontrakt ved FIFPro Tournament. Sidste år fandt en række spillere nye klubber umiddelbart efter turneringen.2010-udgaven af FIFPro Tournament for transferfrie fodboldspillere afholdes i Rijnsburg tæt på Amsterdam i dagene 17.-18. juli. Medlemmer af Spillerforeningen har mulighed for at komme til prøvetræning og kæmpe sig til en plads i den endelige trup. Hvis du er interesseret i at deltage, kan du se kontaktoplysninger forneden.

Det danske hold stillede sidste år med en stærk trup, der var tæt på at gå hele vejen men endte med at tabe knebent i finalen på straffespark til et solidt fransk hold. Det høje niveau, der blev lagt for dagen blev understreget af, at flere spillere, der deltog i turneringen, havde erfaring fra Champions League, Premier League og Æresdivisionen med i bagagen.

Udover Danmark og Frankrig deltog Holland, Schweiz, Portugal og Slovenien også i turneringen for transferfrie fodboldspillere.

I tillæg til eksponeringen ved turneringen kan de deltagende også få glæde af at holde kampformen ved lige, noget som bl.a. Morten Beck Andersen, tidligere AGF, sidste år nød godt af: ”Jeg havde ikke nogen specielle forventninger til niveauet. Men jeg blev meget positivt overrasket, for der var mange gode spillere med, og der var virkelig intensitet i træningen. Det er fedt, at der er sådan en mulighed for at få et job, og jeg er glad for at deltage, for jeg har intet at tabe, tværtimod.

Spillerforeningen vil holde dets medlemmer løbende orienteret om nyheder omkring turneringen, herunder indgåelse af aftaler om TV- og avisdækning mv.

Kontakt Kresten Blæsild på tlf. 22 32 18 55 eller kresten.blaesild@spillerforeningen.dk, hvis du som medlem af Spillerforeningen er interesseret i at deltage i turneringen.2010-udgaven af FIFPro Tournament for transferfrie fodboldspillere afholdes i Rijnsburg tæt på Amsterdam i dagene 17.-18. juli. Medlemmer af Spillerforeningen har mulighed for at komme til prøvetræning og kæmpe sig til en plads i den endelige trup. Hvis du er interesseret i at deltage, kan du se kontaktoplysninger forneden.