08. 09. 2010

Giv Racismen Det Røde Kort med Spillerforeningen og Unisport

Giv Racismen Det Røde Kort! Det er budskabet fra Spillerforeningen og Unisport i fællesskab, som nu giver dig muligheden for at vise at du også vil gøre dit for at vise det røde kort.

Giv Racismen Det Røde Kort og Unisport har netop indgået en eksklusivaftale der betyder, at Unisport vil forhandle kampagnes merchandise og dermed støtte op omkring et så vigtigt budskab i fodboldens verden.

Du kan på www.unisport.dk og i Unisport Fodboldshop på Vesterbrogade 4 i København købe de helt nye røde armbånd, som du vil komme til at se rigtig mange spille med.

Overskuddet fra salget vil gå til en fond, hvor skoleklasser kan søge midler til projekter relateret til racisme i samfundet og bekæmpelsen af denne.

Simon Christensen, Projektleder i Giv Racismen Det Røde Kort udtaler om samarbejdet: ”Vi er meget glade for, at Unisport vil hjælpe med at udbrede kendskabet til vores kampagne og dets budskaber. Samtidigt giver samarbejdet os mulighed for at støtte nogle af de mange projekter, som folkeskolerne og andre uddannelsesinstitutioner gennemfører.”

Direktør i Unisport, Filip Domagala, har i forlængelse af ovenstående denne kommentar: ”Vi er meget glade for, at vi med dette samarbejde kan bakke op om en rigtig god sag og være med til at sprede budskaberne for kampagnen, Giv Racismen Det Røde Kort, til endnu flere unge mennesker.”

Du kan støtte allerede nu enten ved at tage ind til Unisports butik og købe det nye armbånd, eller smide det med i kurven når du alligevel handler online på www.unisport.dk.