28. 09. 2010

PFAI støtter Giv racismen det røde kort kampagne

Den irlandske spillerforening (PFAI) var godt repræsenteret på Tallaght Stadium, hjemmebane for Shamrock Rovers, da ?Giv racismen det røde kort? lancerede deres 2010/2011 aktiviteter i Irland. Foto © FIFProTallaght Stadium lagde græs til, da ”Giv racismen det røde kort” præsenterede deres tiltag for 2010/2011. På vegne af PFAI deltog generelsekretær, Stephen McGuinness, og delegeret forbindelsesofficer, Ollie Cahill. Den irlandske spillerforening havde samtidig sørget for, at Aidan Price, forsvarsspiller for Shamrock Rovers, Ryan Guy, angrebsspiller for St Patrick's Athletics og Eamon Zayed, anbrebsspiller for Sporting Fingal deltog i arrangementet.

Lanceringen var en stor succes og blev overværet af mere end 150 skoleelever, hvilket ”Giv racismen det røde korts” medkoordinator, Garrett Mullan havde sørget for. Eleverne viste stor interesse for projektet og deltog engageret, da de havde mulighed for at stille de fremmødte spillere spørgsmål.

Arrangement blev sponsoreret af den amerikanske ambassade og blev overværet af den amerikanske chargé d'affaires, John Hennessey Niland, integrationsminister, Mary White og Syddublins borgmester, Eamon Maloney.