18. 07. 2010

Transferfrie spillere sejrer over Portugal efter straffesparkskonkurrence

I kampen om 5.-6.-pladsen ved FIFPro Tournament 2010 for transferfrie fodboldspillere vandt Danmark 6-5 over Portugal efter straffesparkskonkurrence.

Det danske hold leverede endnu en god indsats ved turneringen for transferfrie fodboldspillere og sikrede sig 5.-pladsen i den stærkt besatte FIFPro Tournament 2010 i Holland, der i alt havde deltagelse af otte hold.

Den ordinære kamp endte 0-0 og havde inden da budt på et stærkt spillende dansk hold, der stod godt på banen.

Peter Gravesen, Simon A. Pedersen, Denni Pathinsky, Thomas Høegh, Elvedin Sarajcic scorede alle, inden Jesper Kristoffersen kunne se sig selv i den sjældne rolle som matchvinder.

Træner for det danske hold, Kresten Blæsild, er godt tilfreds med indsatsen set over hele turneringen: "Modstanderne har været virkelig stærke i år, og at vores spillere har gjort det så godt, viser endnu engang, hvor mange dygtige spillere, der er transferfrie herhjemme. Nu må vi håbe, at vores spillere kan få sig en kontrakt enten i Europa eller derhjemme, som følge af deres gode indsats. Turneringen og den forudliggende træning gør også, at spillerne er i form og derfor kan træde direkte ind i trupperne."

En lang række spilleragenter og klubrepræsentanter fra hele Europa har været til stede ved turneringen som den internationale spillerforening, FIFPro, har arrangeret siden 2005 og med dansk deltagelse siden 2008.

Læs mere om FIFPro Tournament her.

Kontakt direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, på 23 20 07 15 for yderligere oplysninger eller kontakt til spillerne.

Læs mere om FIFPro Tournament her.