26. 01. 2011

Australske spillere indsamler penge til ofre for oversvømmelser

Den australske spillerforening, PFA, vil dedikere spillernes gallaaften til at indsamle penge til ofrene for den nylige oversvømmelse i Queensland. Aftenen vil blive afholdt i Melbourne mandag den 14. februar.

Formanden for PFA og anfører for Melbourne Heart, Simon Colosimo, fortæller om oversvømmelsens indflydelse på de australske spillere: ”Vi har alle været berørte af de uforudsete oversvømmelser, som har resulteret i flere voldsomme oplevelser for adskillige australiere den seneste tid.

Eftersom denne aften er årets mest specielle , føler de australske spillere det meget nærliggende at donere de indsamlede penge til de i samfundet, som går igennem en hård tid i øjeblikket. Alle spillerne er ivrige for at hjælpe. Foruden denne aften, har A-liga spillerne valgt at støtte sagen yderligere gennem donationer, som bliver fratrukket deres løn.

Ved gallaaftenen vil Tobin prisen også blive uddelt. Prisen er opkaldt efter Alex Tobin, som er PFA’s længst siddende formand, og er en hyldest til legenderne inden for australsk fodbold.

Mark Viduka vil blive den fjerde modtager af prisen ved gallamiddagen den 14. februar 2011. Før Mark Viduka har Johnny Warren, Joe Marston og Craig Johnson fået æren fra sine kolleger.

Spillerne opfordrer samtidig fansene til at hjælpe med at støtte ofrene.

Spillerne opfordrer samtidig fansene til at hjælpe med at støtte ofrene.