15. 11. 2011

Cameroun-spillere strejker efter manglende lønudbetaling

Algeriet-Cameroun kampen, der skulle have været spillet i aften er blevet aflyst, fordi Cameroun-spillerne har løn til gode hos deres forbund. Det ventes, at Algeriet vil trække FIFA ind i sagen.Aftenens venskabskamp mellem Algeriet og Cameroun er blevet aflyst, oplyser det algeriske fodboldforbund i dag.

Aflysningen bunder i, at Cameroun-spillerne ikke har modtaget deres løn og bonusser for weekendens kampe mod Sudan og Marokko.

Spillerne opfordrer i en pressemeddelelse Camerouns fodboldforbund til at overholde dets forpligtigelser over for spillertruppen samtidig med, at de bekræfter afbuddet.

Cameroun risikerer, at Algeriet indberetter dem for FIFA, fordi kampen var udsolgt og solgt til flere tv-kanaler verden over.

Kilde: Bold.dk

Foto © FIFPro