26. 01. 2011

Diego Milito kåret som bedste spiller

Det var en næsten sort og blå aften, da Inter modtog hovedparten af kåringerne ved den italienske Oscar Galla, som blev afholdt af den italienske spillerforening, AIC. Diego Milito blev kåret som den bedste spiller i sæsonen 2009/2010.

Inter tog i alt syv priser. Diego Milito blev udnævnt som bedste spiller og bedste udenlandske spiller, Inter blev kåret som det bedste hold, José Mourinho tog prisen som bedste træner, Júlio César blev kåret som bedste målmand, Walter Samuel tog prisen som bedste forsvarer, mens Maicon fik prisen for bedste mål. Walter Samuel måtte dele sit trofæ som bedste forsvarsspiller med Giorgio Chiellini fra Juventus.

Det er en enorm ære,” sagde Milito efter at have modtaget prisen. Den 31-årige angriber scorede det afgørende mål i tre afgørende kampe, da Inter hentede den enestående italienske the triple efter at have vundet Serie A, den italienske pokalturnering og Champions League. Den argentinske angriber slog sin holdkammerat Wesley Sneijder i kampen om titlen. ”For mig vil 2010 altid være et uforglemmeligt år,” fortalte Milito stolt.

Det var fjortende gang den italienske Oscar Galla blev afholdt, og alle spillere i Serie A var inviteret til at afgive deres stemmer på de nominerede.