08. 02. 2011

Heldig 17-årig møder Ronaldo, Villa, Sneijder og Messi

Det bliver en dag Thomas Bender kommer til at huske. Den 17-årige forsvarsspiller fra Colchester United var nemlig FIFPro’s særlige gæst ved FIFA’s galla, da han var den eneste, der ramte rigtigt på FIFPro’s verdenshold.Den 10. januar 2011 blev FIFA/FIFPro World XI 2010 – Verdensholdet – kåret ved en pompøs galla i Zürich. Men vinderne på det stjernespækkede hold var ikke de eneste, der kunne glæde sig. 17-årige Thomas Bendner, der netop har debuteret på Colchesters førstehold fra midten af League 1, var nemlig også blevet inviteret med.

Det er surrealistisk. Den ene dag spiller jeg med dem på min Playstation, og den næste møder jeg dem her og får taget billeder med dem. Det er virkelig en mærkelig oplevelse,” jubler den unge spiller.

Bender var den eneste af de tusindvis af fodboldspillere, der havde stemt, som havde ramt præcis de elleve udvalgte spillere på Verdensholdet: Iker Casillas, Maicon, Lúcio, Gerard Piqué, Carles Puyol, Wesley Sneijder, Xavi, Andrés Iniesta, Lionel Messi, David Villa og Cristiano Ronaldo.

FIFPro er henrykte over at have taget Thomas med til Zürich som repræsentant for alle fodboldspillere i verden,” siger Bobby Barnes, der er bestyrelsesmedlem i FIFPro og viseformand for den engelske spillerforening.

Budskabet er, at din stemme er lige meget værd, uanset om du spiller for Colchester United, Real Madrid eller Manchester United. FIFPro er en international fodboldfamilie,” slutter Barnes.

Se Thomas Bender fortælle om sin oplevelse her:

Se Thomas Bender fortælle om sin oplevelse her: