13. 01. 2011

Irske spillere ser frem til FIFPros vinterturnering

I morgen, den 14. januar 2011, starter FIFPros vinterturnering i Oslo, hvor det irske fodboldhold, PFAI, vil konkurrere mod hold fra Finland, Norge og Sverige. Træner for det irske hold, Liam Kelly, har udtaget en trup på 18 spillere.”Vi har trænet til turneringen siden den 12. december, hvor mere end 30 spillere har deltaget i samlingerne på AUL og på Glebe North stadion,” fortalte Kelly. Hans hold består af transferfrie fodboldspillere, som søger en ny professionel kontrakt.

Vores forberedelse har været rigtig god, når man tager vejret i betragtning og logistikken omkring spillere, der træner med for efterfølgende at skrive kontrakter med nye klubber. Vi har haft 15 træningssamlinger, og vi har vundet venskabskampe både mod Glebe North (4-0) og Phoenix (4-2). I lørdags havde vi også en træningskamp mellem truppens spillere,

Hele spillertruppen ser frem til at deltage i vinterturneringen, og forhåbentligt vil arrangementet blive en regelmæssig begivenhed for PFAI og for FIFPro,” udtalte Kelly. Det er første gang FIFPro har arrangeret en vinterturnering. Der har allerede været afholdt seks sommerturneringer fra 2005 til 2010.

Se trupperne for de fire deltagende lande her: http://www.fifpro.org/fifpro_tournament/players