12. 09. 2011

Perus mest succesfulde klub udelukket

Pga. manglende lønudbetaling og overholdelse af betalingsfrister er Perus mest succesfulde klub, Universitario de Desportes, blevet udelukket fra weekendens runde.Universitario de Deportes, blev udelukket fra at deltage i 21. runde i den bedste peruvianske række denne weekend pga. manglende lønudbetaling til spillerne.

Før 2011-sæsonen startede lavede den peruvianske spillerforening (SAFAP) en afbetalingsordning med Universitario de Deportes, fordi klubben skyldte spillerne løn. Den peruvianske liga (ADFP) godkendte ordningen og ville kautionere for klubben.

Selvom Universitario de Desportes siden februar har vidst, at næste betaling skulle falde senest 30. august, formåede klubben ikke at finde pengene. SAFARP informerede ADFP om dette, og klubben fik indtil den 8. september til at finde pengene.

Da spillernes løn dog heller ikke faldt den 8. september, blev ADFP orienteret om aftalebruddet. Det betød, at kampen mellem Universitario de Deportes og FBC Melgar ikke blev spillet i denne weekend.
Spillerforeningen følger sagens udvikling.

Spillerforeningen følger sagens udvikling.