06. 01. 2011

Spansk spillerforening støtter spillere i strejketrussel

Den spanske spillerforening, AFE, støtter fuld ud spillerne fra Pontevedra og Benidorm, der har varslet en strejke den kommende weekend. Spillerne fra begge tredjedivisionsklubber har ikke fået løn i månedsvis.Efter et møde med Pontevedra-spillerne onsdag udtalte vicepræsident i AFE, Jesús Díaz Peramos: ”Deres holdning er klar. Spillerne holder sig til deres plan om ikke at spille på søndag, fordi de kun har modtaget én måneds løn i de sidste fem måneder.

Turneringsplanen siger ellers, at Pontevedra skal møde Vecindario i gruppe 1 i Segunda Division B, der er den tredjebedste række i Spanien. Men spillerne træder ikke på banen, hvis de ikke får garantier, siger anfører Igor de Souza: ”Lige nu er det eneste, vi vil have de penge, som vi fortjener at få for det arbejde, som vi har udført.

Ifølge Jesús Díaz Peramos har spillerne heller ikke modtaget deres bonusser, som de har opnået for at nå sidste sæsons slutspil: ”Der er ikke tvivl om, at situationen i Pontevedra er uholdbar,” siger vicepræsidenten i den spanske spillerforening til Marca.

I sidste weekend før hjemmekampen mod Lugo, bar spillerne hvide t-shirts med teksten ”Løsninger nu” før kampen. Da kampen blev sat i gang, lagde de sig i protest på knæ i det første minut af kampen og blev mødt af klapsalver fra publikum

Se klippet her.

Spillerne fra Benidorm har også varslet en strejke på søndag. Spillerne fra holdet har ikke modtaget løn siden september og træner bl.a. uden en fysioterapeut.Efter et møde med Pontevedra-spillerne onsdag udtalte vicepræsident i AFE, Jesús Díaz Peramos: ”Deres holdning er klar. Spillerne holder sig til deres plan om ikke at spille på søndag, fordi de kun har modtaget én måneds løn i de sidste fem måneder.

Se klippet her.