21. 01. 2011

Video: David Villa: Alle spillere skal have gode vilkår

David Villa er en af de nye spillere på FIFPro World XI. Han er meget glad for anerkendelsen fra sine fodboldkolleger.

Den målfarlige angriber ser tilbage på sæsonen med stor tilfredshed. Han har leveret store præstationer for både det spanske landshold og for sit klubhold Barcelona.

Villa betragter sæsonen som sit største fodboldmæssige år hidtil i karrieren. Sæsonen har bragt store titler, mange mål og gode holdpræstationer med sig. Villa holder begge ben på jorden men erkender, at flere mennesker genkender ham på gaden efter Spaniens triumf ved VM i Sydafrika.

Ved siden af den prangende fodboldkarriere er David Villa blevet medlem af bestyrelsen i AFE, den spanske fodboldspillerforening. Villa anerkender vigtigheden af, at de lavere rangerede klubber også tillægges opmærksomhed. Gennem sit kendte ansigt kan han give støtte til de klubber, som har brug for hjælp.

Villa påpeger, at alle fodboldspillere bør stå sammen og repræsentere et fællesskab, hvor ingen er vigtigere end andre.

David Villa er taknemmelig for at være, hvor han er i dag. ”Det er det jeg har kæmpet for siden jeg var en lille dreng,” udtalte Villa i forbindelse med offentliggørelsen af FIFPro World XI. Han er tilfreds med sin professionelle karriere og synes generelt, at karrieren indbringer ham mange positive oplevelser.

Se interviewet med David Villa her:

Se interviewet med David Villa her: