20. 09. 2012

Østrigsk spillerforening stiller Salzburg ultimatum

Den østrigske spillerforening, VdF, har stillet Red Bull Salzburg et ultimatum om at ophæve degraderingen af de fem spillere, de i sidste uge forviste til at træne med reserveholdet.VdF udsendte tidligere i dag en pressemeddelelse, hvori de meddeler, at de vil gå rettens vej, hvis ikke Red Bull Salzburg ophæver degraderingen af de fem spillere Douglas, Cristiano, Leonardo, Rasmus Lindgren og Joaquín Boghossian.

- Det er uacceptabelt, at man aftaler en overenskomst og derefter vælger ikke at leve op til den, siger VdF’s generel manager, Rudi Novotny.

De fem spillere blev i sidste uge forvist fra førsteholdet og bedt om at træne med reserveholdet, FC Liefering. Der var ikke plads til dem i truppen, lød det fra Salzburgs sportschef, Ralf Rangnick.

- Dette er en klar overtrædelse af arbejdsmarkedsloven, siger Rudi Novotny, der henviser til overenskomsten, som dikterer, at alle spillere har ret til at træne med førsteholdstruppen.

- Det er en grov overtrædelse af overenskomsten, og vi håber, at Red Bull Salzburg foretrækker en fornuftig løsning frem for en retssag, slutter Novotny.VdF udsendte tidligere i dag en pressemeddelelse, hvori de meddeler, at de vil gå rettens vej, hvis ikke Red Bull Salzburg ophæver degraderingen af de fem spillere Douglas, Cristiano, Leonardo, Rasmus Lindgren og Joaquín Boghossian.