22. 07. 2012

Danskerne åbnede med nederlag

Team Spillerforeningen åbnede FIFPro Tournament med et smalt 0-1-nederlag til et stærkt fransk mandskab. Fra Bold.dk

Solen stod højt på himlen i Rijnsburg, hvor den årlige FIFPro Tournament blev afholdt. Med i turneringen var det danske mandskab, Team Spillerforeningen, og de åbnede turneringen med en kamp mod et stærkt fransk mandskab, der havde flere spillere med landskampe på CV’et.

Det var også Frankrig, der dominerede fra start, mens danskerne blev presset langt tilbage. Men som kampen skred frem, kom Danmark længere frem på banen. Efter ni minutters spil tog Jacob Berthelsen et godt løb frem, men desværre fik Jesper Jørgensen ikke kontrolleret afleveringen.

Få minutter senere var Danmark tæt på at komme i front, da Gunnar Zachariassen sendte et frispark i feltet, som den franske keeper i samspil med træværket fik sendt ud til hjørnespark. Fem minutter senere kom Frankrig igennem den danske højre side, men med en feberredning fik Jesper Weinkouff flot pareret afslutningen fra tæt hold.

Danskerne var stadig under pres, og få minutter senere måtte Jacob Albrechtsen kaste sig ned for at holde endnu et indlæg væk. Mod slutningen af halvleg kom Danmark mere på bolden. Især midtbanespilleren Jakob Rasmussen, der var anfører i dagens anledning, leverede en stærk indsats centralt, hvor han udviste store evner med bolden, og sørgede for, at det danske spil blev rykket højre op på banen.

Efter pausen sendte Rasmussen et frispark tæt forbi den ene stolpe, og herefter fulgte en noget død periode, hvor begge hold havde svært ved at skabe chancer. Få minutter før tid fik Frankrig dog sikret sig sejren, da Nabil Ouarguini dukkede op ved bagerste stolpe og med indersiden bragte han Frankrig på sejrskurs.

Danske Jimmy Brochmann forsøgte sig efterfølgende med en afslutning efter efter et frispark, men den franske keeper havde styr på situationen. Der blev ikke scoret yderligere, hvorfor Frankrig løb med sejren. Danmark spiller igen klokken 18.00, hvor Spanien er modstanderen.

Fra Bold.dk