22. 07. 2012

Danskerne sænkede Boa Morte og co

Team Spillerforeningen sluttede FIFPro Tournament af med at sikre sig femtepladsen, da Portugal efter 2-2 blev besejret i en straffesparks-konkurrence. Fra Bold.dk

Efter lørdagens to nederlag til henholdsvis Frankrig og Spanien skulle Team Spillerforeningen søndag rejse sig, da danskerne stod over for Luis Boa Morte og Portugal i kampen om femtepladsen ved FIFPro Tournament for kontraktfrie spillere i Holland.

Og allerede fra start var det tydeligt, at begge hold havde noget at revanchere efter en skidt dag lørdag. Således var tempoet langt højre og intensiteten ligeså. Danskerne kom ud som lyn og torden, og allerede inden for de første 10 minutter havde man fået noteret sig tre gode muligheder

Først var det Morten Bech, der fra tæt hold desværre fik skovlet bolden over målet, mens Mikkel Ketelsen få minutter senere trak ind fra sin position som back i venstre side og trykkede af. Jimmy Brochmann forsøgte sig efterfølgende med en dribletur, der dog blev et træk for langt.

Midtvejs i halvlegen begyndte Portugals Luis Boa Morte at røre på sig, da han kom igennem, men Lars Emil Juel Andersen kom stærkt tilbage og fik sendt bolden væk. Få minutter senere kom Danmark så på tavlen for første gang i turneringen, da Gunnar Zachariassen og Tommy Knudsen flot kombinerede sig igennem i højre side, og efterfølgende kunne Jesper Jørgensen glide bolden i nettet til en dansk føring.

Portugal lukkede halvlegen af med en friløber, som Jesper Weinkouff stærkt fik lukket ned for. Efter pausen ændrede kampen dog karakter, da Portugal kom langt bedre med. Luis Boa Morte var i flere omgang på spil, men kanonen var ikke indstillet helt korrekt.

Det lignede længe en dansk sejr, men midt i anden halvleg fik Portugal udlignet, da Bruno Anciaes med et flyvende hovedstød sendte et godt indlæg fra højre side i kassen. Herefter kæmpede begge hold efter at sikre sig den afgørende scoring, og fem minutter før tid troede danskerne, at Rune Nauntrups flotte hovedstødsscoring, som kom efter et hjørnespark fra Tommy Knudsen, havde afgjort kampen.

Sådan gik det dog ikke, for i overtiden fik Portugals Ricardo André udlignet efter et noget tyndt dømt straffespark. Det hele sluttede 2-2, hvorfor der skulle en straffesparkskonkurrence på tre skud hver til at afgøre, hvem der tog femtepladsen. Jesper Jørgensen, Jimmy Brochman og Rune Nautrup scorede for danskerne, og da Youssuf Butt flot pillede det straffesparket fra André, kunne danskerne glæde sig over at slutte af med en god oplevelse.

Danmark slutter dermed på femtepladsen i FIFPro 2012.

Fra Bold.dk

Danmark slutter dermed på femtepladsen i FIFPro 2012.