08. 10. 2012

FIFPro inviterer til generalforsamling i Washington

FIFPro afholder generalforsamling i Washington DC fra den 9. til den 11. oktober. Den internationale spillerforening for alle professionelle fodboldspillere, vil blandt andre byde velkommen til foreningens pendanter fra USA's største sportsgrene.Sammen med repræsentanter fra de 46 spillerforeninger verden over, som er medlem, og de ni, der er kandidater, vil FIFPro diskutere den aktuelle status for professional fodbold. I alt vil omkring 150 repræsentanter samles på hotel W Washington D.C. til den årlige FIFPro generalforsamling.

Blandt højdepunkterne på generalforsamlingen står torsdagens møde med repræsentanter fra de fire største foreninger for professionelle sportsudøvere i USA:

- Michael Weiner, executive director i Major League Baseball Players’ Association (MLBPA)
- DeMaurice Smith, executive director i National Football League Players’ Association (NFLPA)
- Dave Kiefer, counsel i National Basketball Players’ Association (NBPA)
- Don Fehr, executive director i National Hockey League Players’ Association (NHLPA)

Blandt emnerne på dagsordenen er kampen imod matchfixing, WADA og dets antidopingpolitik, FIFPros bekymringer om CAS, samarbejdet med Uni Global Union, FARE og dets antiracismeaktiviteter, en evaluering af behandlingen af FIFA DRC- og NDRC-sagerne, og så vil FIFAs vicepræsident, HKH Prins Ali Bin Al Hussein, dukke op som special guest.Sammen med repræsentanter fra de 46 spillerforeninger verden over, som er medlem, og de ni, der er kandidater, vil FIFPro diskutere den aktuelle status for professional fodbold. I alt vil omkring 150 repræsentanter samles på hotel W Washington D.C. til den årlige FIFPro generalforsamling.

- Dave Kiefer, counsel i National Basketball Players’ Association (NBPA)