26. 04. 2012

FIFPro ønsker annullering af Champions League-karantæner

Seks stamspillere fra de to finalehold, Bayern München og Chelsea, går glip af Champions League-finalen den 19. maj pga. for mange gule kort. Det er status efter semifinalerne tirsdag og onsdag. FIFPro ønsker imidlertid, at UEFA annullerer karantænerne.Seks stamspillere fra de to finalehold, Bayern München og Chelsea, går glip af Champions League-finalen den 19. maj pga. for mange gule kort. Det er status efter semifinalerne tirsdag og onsdag. FIFPro ønsker imidlertid, at UEFA annullerer karantænerne.

Hele seks spillere går glip af Champions League finalen, der sparkes i gang den 19. maj i München pga. for mange gule kort og dermed karantæne. Den internationale spillerforening, FIFPro, appellerer nu til UEFA om at annullere disse karantæner, da det ikke er fair, at de pga. for mange gule kort skal gå glip af så stor en kamp.

Simon Barker, talsmand for FIFPro, forklarer:
- Selvfølgelig skal man ikke være med, hvis man har været voldsom, og har trukket et rødt kort, men hvis man kun har fået et gult kort, er det ikke fair, at man skal misse en finale.

Han fortsætter:

- Som eksempel gled David Alaba, og fik sparket bolden op på sin hånd. Det er ikke fair, at han skal misse en finale på grund af det. Og det er noget sludder, hvis man så mener, at det giver spillere mulighed for at trække kort til sig næste gang, der er en semifinale.

Ved VM-slutrunden i 2010 indførte FIFA en ny regel, som betød, at alle advarsler blev annulleret efter kvartfinalerne. Det betød, at spillere, som fik en gult kort i semifinalen, ikke ville få karantæne i en evt. finale. Den regel har UEFA nu taget til sig, men den gælder først fra den kommende EM-slutrunde.

Simon Barker, talsmand for FIFPro, forklarer:

Han fortsætter: