24. 08. 2012

Job4player hjalp Peter Madsen med praktikplads

Gennem Spillerforeningens netværk kickstarter Peter Madsen nu sin karriere nummer to. Den jurastuderende tidligere professionelle fodboldspiller blev oprettet i Job4players CV-database og fandt praktikplads hos et advokatfirma.Når karrieren på grønsværen ender, må en ny karriere tage sin begyndelse. For Peter Madsen ligner det en karriere i juraens tegn, og han er i øjeblikket på første år af jurastudiet.

For at få mere ud af sit studie, ledte Peter Madsen efter en praktikplads, hvor han kunne omsætte den lærte teori til praksis. Derfor kontaktede han Spillerforeningen, hvor han i samarbejde med uddannelsesrådgiver i 4player Kresten Bræsild fik opdateret sit CV i Job4players CV-database og siden fik kontakt til et advokatfirma.

- CV-databasen er en anderledes og god måde at gøre opmærksom på sig selv. Professionelle fodboldspillere har ikke den samme mulighed for at gå i skole som andre, men har mange andre kvalifikationer og kompetencer, som man kan få formidlet ud gennem CV-databasen, siger Peter Madsen.

Det har dog ikke altid været nemt at kombinere studiet med fodboldkarrieren. Alligevel er den tidligere angriber glad for sit valg:

- Det var rart at komme i gang med uddannelsen, inden jeg stoppede karrieren, for det har fungeret som en forberedelse til mit fuldtidsstudie, hvilket for mig er en stor fordel, forklarer Peter Madsen.

Hos advokatfirmaet får Peter mulighed for at arbejde med juraens verden helt tæt på.

- Det giver mig erfaring i forskellige fag inden for jura, som kan hjælpe mig i mit studie, og samtidig er det spændende at opleve erhvervslivet tæt på, fortæller han.

Og den 34-årige tidligere fodboldspiller råder andre til at tænke over fremtiden, allerede inden karrieren slutter:

- Det er vigtigt at sætte sig ned og gøre sig tanker om fremtiden i samråd med Spillerforeningen, familien osv., for der er også et liv efter fodboldkarrieren, understreger Peter Madsen.

Du kan læse om, hvordan du opretter dit CV i Job4players CV-database her.Når karrieren på grønsværen ender, må en ny karriere tage sin begyndelse. For Peter Madsen ligner det en karriere i juraens tegn, og han er i øjeblikket på første år af jurastudiet.

Du kan læse om, hvordan du opretter dit CV i Job4players CV-database her.