24. 10. 2012

Klubrepræsentanter stemmer til FIFA FIFPro World XI

Da klubrepræsentanterne i går var samlet til repræsentantskabsmøde i Spillerforeningen, blev der også tid til at stemme på verdens bedste fodboldspillere.

Hvert år bliver verdensholdet, FIFA FIFPro World XI, kåret af fodboldspillerne selv. Det betyder, at alle verdens professionelle fodboldspillere får mulighed for at stemme på de 11 kolleger, de synes, har gjort det bedst i løbet af året.

FIFPro har i år sendt 45.000 stemmesedler ud i hele verden, der med hjælp fra de respektive landes spillerforeninger, bliver distribueret ud til alle professionelle fodboldspillere i Asien, Amerika, Afrika og Europa. Spillere på tværs af verden har derfor alle mulighed for at have indflydelse på afstemningen ved at sætte deres verdenshold, der består af en målmand, fire forsvarsspillere, tre midtbanespillere og tre angribere.

De spillere, der modtager flest stemmer, bliver hyldet under FIFA Ballon d’Or i Zürich, Schweiz, mandag den 7. januar 2013.

I går var det de danske klubrepræsentanters tur til at afgive deres stemmer. Landets øvrige spillere har til på søndag til at afgive deres stemmer.

Thomas Kristensen, FC København

Jonas Lössl, FC Midtjylland