21. 07. 2012

Mange klubber på plads til FIFPro

I dag skydes FIFPro Tournament i gang, og turneringen bliver fulgt af scouts fra flere europæiske lande.Fra Bold.dk

Sammen med spillerforeningerne i Slovenien, Portugal, Frankig, Holland og Spanien har den danske spillerforeningen et hold med til den årlige FIFPro Tournament i Holland. Danmark møder lørdag Frankrig og Spanien, inden der søndag spilles placeringskampe.

Formålet for de danske spillere er at finde en ny klub, og det har Spillerforeningen arbejdet hårdt på at gøre muligt. Således kommer der klubber fra hele Europa til weekendens kampe, og det giver de danske spillere en unik mulighed for at blive set af klubber, som normalt ikke ville rette opmærksomheden mod de danske divisioner.

- Vi skal spille tre kampe mod ligesindede fra foreløbigt Spanien og Frankrig, der også er uden kontrakt, og så skal vi vise os frem for en hel masse scouts fra klubber rundt omkring i Europa. Vi har fået en liste over, hvem der kommer, og der figurerer stort set samtlige hollandske klubber, samt klubber fra blandt andet Belgien og England. Fra Skotland kommer Hibernian og Celtic, mens Marseille også kigger forbi, siger holdets manager og projektleder Kresten Blæsild til bold.dk.

- Vi er kommet ned for at give spillerne de bedste mulige omgivelser og vilkår for at fremstå som gode fodboldspillere, så de kan vises frem for de klubber, der kommer, og så skal de nyde at spille kampe på et niveau, der er væsentligt højere, end det de normalt kender til. Spillerne skal nok finde en klub bagefter, men det handler også om, at de kan finde et sted, hvor der også er penge i det, selvom det er svært i disse tider.

- Men med dette projekt gør vi alt vi kan for at hjælpe dem på den bedste mulige måde, og vi håber, at der er et job til dem enten hernede eller når de kommer hjem. Det hold vi havde med sidste gang var der ikke noget i vejen med, men i år har vi på papiret et mere slagkraftigt hold med, så det bliver spændende, slutter Kresten Blæsild.

Blandt de mere kendte navne i turneringen finder man portugisiske Luis Boa Morte, samt franskmanden Gregory Vignal, der tidligere har spillet i Liverpool og andre britiske klubber.

Fra Bold.dk