15. 10. 2012

Messi den første til at stemme til FIFPro World XI

En storsmilende Messi afgav den første stemme til den officielle start på FIFPro World XI-afstemningen anno 2012. 'Verdens bedste fodboldspiller' opfordrede samtidig alle verdens professionelle fodboldspillere til at afgive deres stemme.- Jeg har valgt mit verdenshold – nu er det din tur, sagde Messi og opfordrede dermed alle spillere til at stemme til 2012-udgaven af FIFPro World XI.

Det er blevet en tradition, at FIFPro hvert år besøger sidste års vinder af Ballon d’Or, der har æren af at starte afstemningen til FIFPro World XI. For tredje gang i træk gik turen til Barcelona for at møde Lionel Messi.

FIFPro har i år sendt 45.000 stemmesedler ud i hele verden, der med hjælp fra de respektive landes spillerforeninger, bliver distribueret ud til alle professionelle fodboldspillere i Asien, Amerika, Afrika og Europa. Spillere på tværs af verden har derfor alle mulighed for at have indflydelse på afstemningen ved at sætte deres verdenshold, der består af en målmand, fire forsvarsspillere, tre midtbanespillere og tre angribere.

De spillere, der modtager flest stemmer, bliver hyldet under FIFA Ballon d’Or i Zürich, Schweiz, mandag den 7. januar 2013.

Lionel Messi er en af de største favoritter til endnu engang at blive kaldt op på scenen for at modtage sin FIFPro World XI-pris.

- Det er en fornem pris på grund af, at det er vores egne professionelle kolleger, der stemmer. Alle har mulighed for at stemme på alle, og det er, hvad der gør det til en god pris.

Meget snart er det de danske spilleres tur til at sætte deres verdenshold via klubrepræsentanterne, som i disse dage modtager stemmesedlerne af Spillerforeningen til uddeling i truppen.

Se interview med Messi her.- Jeg har valgt mit verdenshold – nu er det din tur, sagde Messi og opfordrede dermed alle spillere til at stemme til 2012-udgaven af FIFPro World XI.

Se interview med Messi her.