26. 01. 2012

Sort bog over Østeuropa på vej

Tirsdag den 7. februar vil FIFPro præsentere en sort bog over Østeuropa. Bogen afdækker omfanget af overgreb begået af klubber, fodboldforbund og tilskuere mod spillere.Ved et pressemøde den 7. februar vil den internationale spillerforening, FIFPro, offentliggøre en rapport omkring overgreb i Østeuropa. Det sker i Bruxelles, hvor den første kopi af bogen officielt bliver præsenteret.

Det såkaldte FIFPro Task Force Eastern Europe har arbejdet hårdt i de sidste måneder for at sammensætte den sorte bog. Tusindvis af spillere i Østeuropa har deltaget i undersøgelsen, som Task Forcen har udført. Resultaterne af undersøgelsen er en lang liste af overgreb i Østeuropa.

Baggrunden for gennemførslen af undersøgelsen er de mange klager, som FIFPro og østeuropæiske spillerforeninger har modtaget i de senere år. Klagerne pegede på, at mange professionelle fodboldspillere virkede til at blive dårligt behandlet af deres klubber, fodboldforbund og tilskuere. FIFPro tog derfor initiativ til undersøgelsen for at afdække omfanget af overgrebene og gøre en ende på dem.

FIFPro har inviteret alle journalister og repræsentanter fra medierne, som er interesserede i emnet, til pressemødet og præsentationen af den sorte bog. Deltagerne ved mødet inkluderer bl.a. medlemmer af FIFPros Task Force og medlemmer fra østeuropæiske foreninger.

Læs mere her.Ved et pressemøde den 7. februar vil den internationale spillerforening, FIFPro, offentliggøre en rapport omkring overgreb i Østeuropa. Det sker i Bruxelles, hvor den første kopi af bogen officielt bliver præsenteret.

Læs mere her.