22. 08. 2012

Spillerforeningen og Divisionsforeningen lancerer Superliga-samlekort

Børn i alle aldre kan nu købe, samle og bytte deres favoritspillere fra Superligaen, når de nye officielle Superliga-samlekort i dag bliver lanceret i et samarbejde mellem Divisionsforeningen og Spillerforeningen.For første gang lanceres officielle Superliga-samlekort, hvilket direktør i Superligaen A/S Claus Thomsen ser frem til:

- Det er vigtigt, at dansk klubfodbold får kørt et samlekort ud i handelen, som kan tage konkurrencen op med Messi, Ronaldo og Zlatan på børneværelserne, siger Claus Thomsen om Superliga-samlekortene, der bliver lanceret i dag klokken 13.00 på First Hotel Skt. Petri i indre København. Her vil bl.a. Thomas Kristensen og Lars Jacobsen fra FC København vil være til stede.

Direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, fortæller, at spillerne allerede har taget rigtig godt imod samlekortene:

- På denne måde kommer de tættere på deres fans, mens børn og unge på den anden side kan sætte ansigter på nogle af de knap så kendte spillere, siger Mads Øland.

Norstar, der er Skandinaviens største distributør af legetøj, ser et kæmpepotentiale i samlekort fra Superligaen:

- Vi tror på, at vi sammen med klubberne og spillerne på relativ kort tid vil gøre Superliga-samlekortene til børnenes favoritsamlekort, siger Søren Larsen, der er salgsdirektør i Norstar.

Og Claus Thomsen forventer, at samlekortene bliver en succes for alle parter:

- Superliga-samlekort vil klart styrke værdien af dansk klubfodbold i børnenes øjenhøjde, fortæller Claus Thomsen.For første gang lanceres officielle Superliga-samlekort, hvilket direktør i Superligaen A/S Claus Thomsen ser frem til:

Og Claus Thomsen forventer, at samlekortene bliver en succes for alle parter: