06. 09. 2012

Stor sejr til stor mand

Bravo Tours, Børsens og Spillerforeningens store golfdag i København endte med en sejr til en jysk superligaspiller.

Der var fuld fokus på, selv om der egentlig var tale om en fridag. For der blev bestemt ikke taget let på tingene, da en række nuværende og tidligere fodboldspillere dystede på Royal Golf Center i København onsdag den 5. september. Og der var spænding helt frem til de sidste huller.

Nogle spillere fik en fantastisk start på turneringen, mens andre sluttede fornemt af. De smalle fairways og den stride vind var en udfordring for de fleste. Faktisk var udfordringen så stor, at Allan Gaarde, der er klubmester i Royal Golf Club, måtte se sig henvist til en 16. plads i fodboldspillernes konkurrence.

Bedst hele vejen rundt på de 18 huller var AC Horsens-angriberen Henrik Toft. Den store mand bevarede overblikket og koncentrationen hele dagen, og med 34 points vandt han DM i Golf for Fodboldspillere foran AaB's Patrick Kristensen og den tidligere landsholdsspiller, Niclas Jensen.

Europamestrene John Faxe Jensen og Henrik Store Larsen, der havde selskab på deres hold af Bravo Tours-direktør Peder Hornshøj, lagde forrygende ud. Men de to europamestre måtte se sig henvist til henholdsvis 8. og 14. pladsen, da det hele skulle gøres op.

Herunder kan du se billeder fra dagen:

Fotos © Peter Højholt / www.peterhojholt.dk

Herunder kan du se billeder fra dagen:

Fotos © Peter Højholt / www.peterhojholt.dk