16. 10. 2012

Tid til Spillernes Officielle Kåringer 2012

Tiden nærmer sig, hvor Spillernes Officielle Kåringer skydes i gang, og hvor de danske fodboldspillere i Superligaen, divisionerne samt de danske udlandsprofessionelle skal sætte navne på de af deres med- og modspillere, der fortjener kollegaernes hæder.Det er igen blevet tid til at finde ud af, hvilke spillere, der har gjort det særligt godt i det forgangne år. Som traditionen byder skydes Spillernes Officielle Kåringer derfor i gang i samarbejde med DR Sporten. Priserne udmærker sig ved, at det er fodboldspillerne selv, der vælger vinderne, og det er netop det, der gør kåringerne til de mest prestigefyldte herhjemme.

I første omgang vil hver spillertrup skulle nominere op til 10 spillere til Årets Fodboldspiller 2012. De fem spillere, der har fået flest stemmer, vil blive nomineret, og herefter begynder den endelige afstemning. Kåringen af Årets Fodboldspiller 2012 vil ske ved DR’s gallashow SPORT 2012 den 5. januar 2013 i Messecenter Herning.

Hver spiller vil desuden skulle vælge 11 danske spillere, som har gjort sig fortjent til at komme på Årets Hold 2012. Holdopstillingen følger landsholdets (4-3-3), og vil blive offentliggjort i Sportnyt på DR, her på hjemmesiden og på Facebook.com/Spillerforeningen.

Også i år vil vi bede de danske fodboldspillere om at vælge deres 11 spillere til verdensholdet, FIFPro World XI. Vinderne vil blive kåret ved FIFA Ballon d’Or den 7. januar 2013. Som vinder af prisen i 2011 skød Lionel Messi afstemningen i gang i starten af oktober. Se interviewet med verdens bedste her.

Spillerforeningen vil i samarbejde med DR i år uddele følgende priser:
- Årets Fodboldspiller (Vinder i 2011: William Kvist)
- Årets Kvindelige Fodboldspiller (Vinder i 2011: Sanne Troelsgaard)
- Årets Talent (Vinder i 2011: Christian Eriksen)
- Årets Profil i Superligaen (Vinder i 2011: Dame N’Doye)
- Årets Profil i 1. Division (Vinder i 2011: Søren Rieks)
- Årets Profil i 2. Division Vest (Vinder i 2011: Casper Johansen)
- Årets Profil i 2. Division Øst (Vinder i 2011: Anders Kaagh)
- Årets Hold (Se holdet her)
- FIFPro World XI (verdensholdet) (Se mere her)

Læs mere om Spillernes Officielle Kåringer her.

Fotos © Per Kjærbye / Fodboldbilleder.dk

Spillerforeningen vil i samarbejde med DR i år uddele følgende priser:
- Årets Fodboldspiller (Vinder i 2011: William Kvist)
- Årets Kvindelige Fodboldspiller (Vinder i 2011: Sanne Troelsgaard)
- Årets Talent (Vinder i 2011: Christian Eriksen)
- Årets Profil i Superligaen (Vinder i 2011: Dame N’Doye)
- Årets Profil i 1. Division (Vinder i 2011: Søren Rieks)
- Årets Profil i 2. Division Vest (Vinder i 2011: Casper Johansen)
- Årets Profil i 2. Division Øst (Vinder i 2011: Anders Kaagh)
- Årets Hold (Se holdet her)
- FIFPro World XI (verdensholdet) (Se mere her)

Læs mere om Spillernes Officielle Kåringer her.

Fotos © Per Kjærbye / Fodboldbilleder.dk