21. 10. 2013

FIFPro afholder årlig generalforsamling i Slovenien

Den årlige generalforsamling i FIFPro bliver i år afholdt i Slovenien, hvor dagsordnen blandt andet vil omhandle valg af ny præsidentFra den 22.-24. oktober afholdes den årlige generalforsamling i FIFPro i Ljubljana, Slovenien, hvor en af dagsordnens mest centrale punkter bliver udpegelsen den nye FIFPro-præsident.

Phillipe Piat opstiller uden modkandidat da den nuværende præsident, Leonardo Grosso, trækker sig tilbage efter tre år i spidsen for den internationale spillerforening. Derudover vil FIFPro få seks nye medlemmer under forsamlingen.

På generalforsamlingen vil de største fodboldmæssige problemstillinger, så som matchfixing, tredjepartsejerskab og FIFPros politik vedrørende temperaturforhold, blive behandlet. Her vil der i lyset af en nylig undersøgelse specielt blive lagt fokus på temperaturforholdenes potentielle indvirkning på næste års verdensmesterskab i Brasilien.

Blandt de specielt inviterede til generalforsamlingen er blandt andet Sloveniens premierminister, Alenka Bratusek, samt forfatter og journalist Declan Hill, der i årevis har studeret matchfixing.

Se hele dagsordnen her. Fra den 22.-24. oktober afholdes den årlige generalforsamling i FIFPro i Ljubljana, Slovenien, hvor en af dagsordnens mest centrale punkter bliver udpegelsen den nye FIFPro-præsident.

Se hele dagsordnen her