22. 01. 2013

FIFPro og EU Athletes repræsenteret i Bruxelles

Den internationale spillerforening, FIFPro, og EU Athletes har fået deres egen stemme i Bruxelles efter åbningen af et nyt kontor i EU-hovedstaden.

Fodboldspillere og elitesportsudøvere har fået styrket deres tilstedeværelse i Bruxelles efter åbningen af et nyt kontor i den europæiske hovedstad gennem et samarbejde med EU Athletes og FIFPro Division Europe. Det bliver den tidligere tyske basketball-spiller Jonas Baer-Hoffmann, der kommer til at repræsentere FIFPro og EU Athletes.

- Jonas er vores øre og øjne i Bruxelles. Han kommer til at stå med ansvaret for at informere os om udviklinger og holde os opdateret omkring vigtige beslutninger, projekter og møder, forklarer FIFPros generalsekretær, Theo van Seggelen.

Den tidligere basketballspiller har rig erfaring med arbejdet i Bruxelles, da han tidligere har repræsenteret EU Athletes i EU’s hovedstad.

- Bruxelles er stedet, hvor mange vigtige diskussioner bliver afholdt, og det gælder store emner som blandt andet matchfixing, antidoping og sammensætningen af transfersystemet. Det er mit mål at sikre, at vores medlemmers interesser bliver hørt i hver eneste diskussion.

- Opbakningen fra FIFPro åbner en lang række døre. FIFPros historie og omdømme er velkendt, og det øger kun vores indflydelse, at jeg er i stand til at repræsentere så bredt et spektrum af udøvere under FIFPro og EU Athletes, siger Baer-Hoffmann.

Planen er, at Baer-Hoffmann skal arbejde tæt sammen med Mads Øland, der er bestyrelsesmedlem i FIFPro Division Europe, og generalsekretær Theo van Seggelen. Danmark er ligeledes repræsenteret i EU Athletes ved Simon Friis, der er bestyrelsesmedlem.