15. 02. 2013

FIFPro Online Academy er klar til endnu et skoleår

Med FIFPro Online Academy har du som travl fodboldspiller muligheden for at tage en international uddannelse over internettet, når du har tid.FIFPro Online Academy så dagens lys i 2011, hvor 51 elitefodboldspillere påbegyndte uddannelsen i Sport Management på University College Nordjylland. Dette år regner FIFPro med en fordobling af antallet af studerende.

- Jeg tror, at vi kan komme op på 100 nye studerende. Flere og flere lande ønsker at være en del af projektet, siger Marko Levonik, der er talsmand for FIFPro Online Academy, og som netop har været vært for informationsmøder med repræsentanter fra 19 europæiske lande.

- Vi opfordrede dem til at gå ind i omklædningsrummene og invitere spillerne til at overveje vores Online Academy for at gøre dem opmærksomme på hvilken stor mulighed, det er for dem, siger Levonik.

Den danske repræsentant for FIFPro Online Academy, Rasmus Haagensen, vil også opfordre danske spillere til at se nærmere på tilbuddet om online uddannelse.

- FIFPro Online Academy er også særdeles attraktivt for danskespillere, da det giver mulighed for en international profil, internationale kontakter samt en forbedring af engelskkundskaberne.

Rasmus Haagensen står i øvrigt i spidsen for Spillerforeningens eget Study4player Online Academy, som blandt andet tilbyder online uddannelser på Københavns Universitet og Erhvervsakademi Aarhus.

Læs mere om FIFPros og Spillerforeningens uddannelsestilbud her.FIFPro Online Academy så dagens lys i 2011, hvor 51 elitefodboldspillere påbegyndte uddannelsen i Sport Management på University College Nordjylland. Dette år regner FIFPro med en fordobling af antallet af studerende.

Læs mere om FIFPros og Spillerforeningens uddannelsestilbud her.