23. 10. 2013

FIFPro optager seks nye medlemslande

Under FIFPros årlige generalforsamling i Slovenien optages seks nye medlemmer i FIFPro-fællesskabet.Ved FIFPros årlige generalforsamling i Ljubljana, Slovenien, blev seks nye spillerforeninger præsenteret som medlemmer af FIFPro.

Blandt de seks nye medlemmer er spillerforeninger fra Ecuador (AFE), Ghana (PFAG), Malaysia (PFAM), Namibia (NAFPU), Paraguay (FAP) og Zimbabwe (FUZ). For at byde de nye spillerforeninger velkommen overrakte FIFPros generalsekretær, Theo van Seggelen, FIFPros officielle flag til repræsentanterne fra de seks spillerforeninger.

FIFPro uddelte i samme ombæring et særligt medlemskab til den palæstinske spillerforening, PPPA.

Herudover blev spillerforeningerne fra Guatamala (AFG), Malta (MFPA) og Venezuela (AUFPV) tilføjet som kandidater til et fremtidigt medlemskab.

FIFPro består i dag af 55 medlemmer, tre opstillede kandidater til medlemskab og syv observatører fra Botswana, Kina, Georgien, Guatemala, Kasakhstan, Korea og Tunesien.Ved FIFPros årlige generalforsamling i Ljubljana, Slovenien, blev seks nye spillerforeninger præsenteret som medlemmer af FIFPro.