24. 01. 2013

Godkendelse af hovedbeklædning nået til Danmark

Den internationale spillerforening, FIFPro, bidrog til, at FIFA i juli sidste år godkendte brugen af hovedbeklædning til kvinder. DBU tillader nu anvendelsen fra turneringens start.I juli 2012 blev det på et møde mellem FIFA og IFAB, som definerer Fodboldloven, besluttet, at kvinder må bære hovedbeklædning til at dække deres hår. DBU har nu meldt ud, at hovedbeklædning må benyttes fra turneringens start.

- Vi har i FIFPro arbejdet for, at kvinder skal have lov til at bære hovedbeklædning i turneringskampe, og i juli sidste år besluttede IFAB at tilføje dette til Fodboldloven i en prøveperiode. Det er godt, at DBU nu melder ud omkring dette også, siger direktør i Spillerforeningen, Mads Øland, der ligeledes sidder i FIFPros bestyrelse.

Prøveperioden for brugen af hovedbeklædning for kvinder løber indtil marts 2014.

Læs mere fra FIFPro her og fra DBU her.I juli 2012 blev det på et møde mellem FIFA og IFAB, som definerer Fodboldloven, besluttet, at kvinder må bære hovedbeklædning til at dække deres hår. DBU har nu meldt ud, at hovedbeklædning må benyttes fra turneringens start.

Læs mere fra FIFPro her og fra DBU her.