13. 11. 2013

Italiensk lokalopgør afbrudt på grund af dødstrusler

Det italienske fodboldforbund har igangsat en undersøgelse, der skal klargøre omstændighederne før et lokalderby i den italienske 3. Division. Kampen måtte afbrydes efter 21. minutter grundet et stort antal tvivlsomme skader hos Nocerina-spillerne.Lokalopgøret mellem Salernitana og Nocerina i den tredjebedste italienske række måtte afbrydes allerede efter 21 minutters spil, da der kun var seks Nocerina-spillere tilbage på banen.

I et tv-klip ses det, at Nocerina-spillerne nemt falder omkuld, og allerede to minutter inde i kampen havde træneren foretaget de tre tilladte udskiftninger.

Disse tvivlsomme skader hos spillerne fra Nocerina skyldes, ifølge flere italienske medier, at spillerne umiddelbart inden kampen havde modtaget dødstrusler fra egne fans. Det italienske fodboldforbund har derfor igangsat en undersøgelse, der skal klargøre omstændighederne, som er gået forud for kampen.

De italienske medier forklarer de formodede dødstrusler med myndighedernes frygt for tilskuersammenstød. Det har resulterede i, at størstedelen af Nocerinas ekstreme ultra-fans blev afskåret fra kampen i Salernitana. Det skulle efter sigende have fået en række fans til at true spillerne på livet, hvis de deltog i kampen uden Nocerina-tilhængere på tilskuerpladserne.

- Vi ville ikke gå ud på banen, fordi vi blev truet på livet af vores ultras, fortæller en Nocerina-spiller således til det italienske dagblad La Gazetta dello Sport.

Nocerina blev efter kampens afbrydelse taberdømt med cifrene 0-3, men det italienske fodboldforbund efterforsker nu sagen i håb om at finde dem, der stod bag truslerne.

Foto © Anders Kjærbye / Fodboldbilleder.dk

Foto © Anders Kjærbye / Fodboldbilleder.dk