14. 11. 2013

Sanktioner mod italienske klubber på grund af geografisk diskrimination

I Italien har det italienske fodboldforbund gjort brug af muligheden for at sanktionere klubber, hvis deres fans kommer med tilråb, der virker geografisk diskriminerende. Nye regler i italiensk fodbold har gjort det muligt for fodboldforbundet at sanktionere klubber, hvis deres fans kommer med hånende og diskriminerende tilråb, som retter sig mod modstanderens geografiske tilhørsforhold.

Flere klubber er allerede blevet mødt med sanktioner, og senest er mestrene fra Juventus blevet straffet efter søndagens topbrag mod Napoli.

Det italienske fodboldforbund har under kampen registreret geografisk diskriminerende tilråb rettet mod Napoli fra Juventus-fans, hvilket har medført, at dele af Juventus Stadium skal stå tomt i de næste to hjemmekampe mod Udinese og Sassoulo.

Foto © Per Kjærbye / Fodboldbilleder.dk

Foto © Per Kjærbye / Fodboldbilleder.dk