18. 09. 2013

Team Spillerforeningen har igen båret frugt

Team Spillerforeningens deltagelse ved FIFPro Tournament 2013 har igen været en succes og været med til, at hele 15 spillere har fundet nye klubber.Endnu engang har Team Spillerforeningen vist sig at være en stor succes for de transferfrie fodboldspillere. De danske spilleres deltagelse ved FIFPro Tournament i Amsterdam resulterede i at 15 spillere har fundet sig en ny klub.

Team Spillerforeningens projektleder og manager, Kresten Blæsild, er også begejstret for resultatet.

- At deltage i projekter som FIFPro Tournament og Spillerforeningens træning har sine åbenlyse fordele for spillerne. De får muligheden for at blive set og får den nødvendige kamptræning, der er helt essentiel i den periode, hvor klubberne leder efter at forstærke deres trup. Spillerne holder sig på den måde helt fit, skulle der komme et tilbud fra en interessant klub, siger han.

Det endte med en femteplads til Team Spillerforeningen ved FIFPro Tournament, der i år var med deltagelse af flere erfarne spillere, blandt andet den tidligere RCD Espanyol-spiller, Antonio Soldevilla.

- Kampene, der bliver spillet i turneringen, foregår på et meget højt niveau, og det er derfor en perfekt mulighed for de transferfrie spillere at vise sig frem, idet turneringen tiltrækker opmærksomhed fra klubber i hele Europa. Det er med til at give vores spillere en unik chance for at blive set af klubber, der ellers ikke ser deres vej, understreger Kresten Blæsild.

Med dette års FIFPro Tournament for transferfrie spillere har det igen vist sig at være en yderst fordelagtig måde for spillerne at finde nye klubber, og Blæsild opfordrer alle medlemmer af Spillerforeningen til at have Spillerforeningens træning in mente, hvis de en dag står uden klub.

Se hele truppen til årets turnering her.

Se hele truppen til årets turnering her.