20. 08. 2013

UCN indleder samarbejde med Liverpool FC

UCN har indledt samarbejde med den engelske storklub Liverpool FC, som består i eksklusive lederkurser, der kombinerer ledelsesteori med fodboldverdenen.I løbet af de næste måneder indleder University College Nordjylland (UCN) et samarbejde med den engelske storklub Liverpool FC ved at lancere klubbens anerkendte lederkursus i Aalborg i to uger i september. I samarbejde med London School of Business afvikler Liverpool FC kurserne, som vil fokusere på at koble ledelsesteori med et af verdens mest anerkendte fodboldbrands.

Kurset under navnet LFC E.L.I.T.E.S (Education and Learning Initiative Training Entrepreneurs in Sport) vil søge at anskueliggøre en ledelsesteoretisk tilgang fra et fodboldmæssigt perspektiv, som vil skabe indsigt i de kompetencer og strategier, der anvendes i en global fodboldforretning. Det vil blandt andet ske via undervisning, innovative workshops og foredrag.

Kenneth Cortsen, forsker på Sports Management hos UCN, ser frem til samarbejdet:

- Det er et af verdens stærkeste brands inden for sportsverdenen, som har valgt at kigge vores vej i forbindelse med deres besøg her i Danmark. Det er et kæmpe skulderklap til det, vi har fået etableret på vores Sports Management-uddannelse her på UCN.

Der afvikles to kurser fra henholdsvis 2.-6. september og 9.-13. september, som vil foregå på Nordjyske Arena, AaB’s hjemmebane, i Aalborg.

Læs mere her.

Foto © Anders Kjærbye / Fodboldbilleder.dkI løbet af de næste måneder indleder University College Nordjylland (UCN) et samarbejde med den engelske storklub Liverpool FC ved at lancere klubbens anerkendte lederkursus i Aalborg i to uger i september. I samarbejde med London School of Business afvikler Liverpool FC kurserne, som vil fokusere på at koble ledelsesteori med et af verdens mest anerkendte fodboldbrands.

Læs mere her.

Foto © Anders Kjærbye / Fodboldbilleder.dk